پشم سنگ

پشم سنگ آسیا بهترین کارخانه پشم سنگ ایران

پشم سنگ

پشم سنگ آسیا بهترین کارخانه پشم سنگ ایران

فروش پشم سنگ ارسال به سراسر ایران


پشم سنگ چیست یک ماده عایق حرارتی غیر قابل احتراق از ساختار فیبری است که مطابق با سنگ‌های آتشفشانی سرباره و سنگ بازالت تولید می‌شود. پشم سنگ را می‌توان پشم بازآلت نیز نامید، زیرا از سنگ‌های بازآلت ساخته شده است. با توجه به قیمت و کیفیت مطلوب، پشم سنگ یکی از محبوب‌ترین عایق‌های حرارتی می‌باشد که در ساختمان‌سازی برای عایق‌کاری ساختمان‌های مسکونی، سازه‌ها، پتروشیمی‌ها، تجهیزات و لوله‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تولید عایق پشم سنگ چگونه  است

برای تولید عایق پشم سنگ لازم است سنگ های بازالت به همراه سرباره های فولادی در یک کوره مخصوص تا دمای 1400 تا 1600 درجه سانتی گراد ذوب شوند. ماده مذاب به دست آمده پس از قرار گرفتن در یک محفظه چرخان، به رشته های پشم سنگ (الیاف نازک) تبدیل می گردد. این الیاف برای ساخت انواع پشم سنگ به کار برده می شوند. پشم سنگ های تخته ای، پتویی، لحافی، لوله ای و فله ای پرکاربردترین انواع پشم سنگ هستند. برای تبدیل الیاف به انواع پشم سنگ، به اعمال فشار نیاز است تا پنل های پشم سنگ ساخته شوند و یا در نهایت به حالت رول در آیند.

فن آوری پشم سنگ

نمونه اولیه پشم سنگ معدنی مدرن، 1500 سال پیش در نزدیکی گدازه‌های جامد شده آتشفشان پیدا شد. پشم سنگ در سال 1897 در امریکا به تولید انبوه رسید. فن آوری مدرن برای تولید پشم سنگ، یک فرآیند مصنوعی است که دقیقا ظاهر خود را به روش طبیعی پس از فوران آتشفشانی تکرار می‌کند. در طول تولید پشم معدنی سنگ طبیعی با منشأ آتشفشانی و سرباره در کوره کارخانه تا دمای 1500 درجه سانتیگراد گرم می‌شود. توده مایع حاصل به یک ساختار فیبری آشفته (گاهی عمودی یا افقی) تبدیل می‌شود. برای این کار از فن‌آوری‌های زیر استفاده می‌شود:

  • انفجار
  • انفجار گریز از مرکز
  • دمیدن گرشیز از مرکز

چرا استفاده از پشم سنگ مفید است؟

تولید عایق های صوتی و حرارتی از جمله پشم سنگ و پشم شیشه در صنعت از جایگاه ویژه ای برخوردار است. به دلیل فراوانی مواد اولیه پشم سنگ در ایران، تولید این ماده نسبت به عایق های صوتی و حرارتی دیگر باصرفه تر است. از سوی دیگر، عایق پشم سنگ ویژگی های فوق العاده ای در زمینه پیشگیری از انتقال رطوبت و آتش دارد. بنابراین، با عایق بندی صوتی و حرارتی یک ساختمان عملا آن ساختمان را در مقابل رطوبت و آتش نیز ایمن ساخته ایم.

در ساخت ساختمان های مختلف مخصوصا ساختمان های مسکونی چندین طبقه، استفاده از عایق پشم سنگ باعث ایمنی هر چه بیشتر طبقات ساختمان خواهد شد. برای مثال، اگر از پشم سنگ در عایق بندی سقف پارکینگ یک ساختمان چند طبقه استفاده شود، در صورت آتش گرفتن خودرو، آتش در محوطه پارکینگ باقی خواهد ماند؛ این یعنی طبقات بالاتر از آتش سوزی در امان می مانند.

تولید پشم سنگ در حرارت های بالا انجام می گیرد. در نتیجه، امکان نفوذ هیچ گونه میکروب، قارچ یا باکتری در آن وجود ندارد. همین مساله باعث می شود تا پشم سنگ یکی از عایق های صوتی و حرارتی بسیار خوب و کاربردی برای مکان های مختلف به حساب آید. در هر نقطه از ایران که هستید، برای خرید پشم سنگ با کیفیت می توانید به فروشگاه نیرم مراجعه کنید

پشم سنگ برای چه کارهایی مفید هستند؟

انواع پشم سنگ با دانسیته های مختلفی تولید می شوند. دانسیته های 50، 80، 100 و 120 کیلوگرم بر متر مربع از رایج ترین چگالی های پشم سنگ به حساب می آیند. انتخاب بهترین پشم سنگ با بهترین چگالی و ضخامت به عهده مهندسین و کارشناسان است.

یکی از پرکاربردترین انواع پشم سنگ، پشم سنگ تخته ای است. این نوع پشم سنگ در عایق بندی دیوارها، کف و سقف ساختمان به وفور استفاده می شود. البته اگر قرار است سقف ساختمان را با یک پشم سنگ مناسب عایق بندی صوتی و حرارتی کنید، می توانید از پشم سنگ لحافی نیز استفاده نمایید. انعطاف پذیری پشم سنگ لحافی نسبت به پشم سنگ تخته ای بیشتر است. اما در مورد عایق بندی حرارتی لوله های موتورخانه باید از پشم سنگ لوله ای با ضخامت و دانسیته مناسب استفاده نمود.

انعطاف پذیری انواع پشم سنگ نیز بر نحوه کاربرد آن تاثیر گذار است. برای مثال، در مواردی که لازم است قسمت های بدون شکل هندسی خاص عایق شود، بهترین و مناسب ترین نوع پشم سنگ، پشم سنگ فله ای است. زیرا پشم سنگ فله ای دقیقا به پشم حلاجی شده شباهت دارد که می توان نقاط مختلف را با آن پوشش داد.

مشاوره با افراد آگاه در زمینه خرید و فروش عایق پشم سنگ باعث می شود تا انتخاب بهتری داشته باشید.

 

انواع عایق پشم سنگ

انواع پشم سنگ دارد که در ادامه به بررسی برخی از آن ها می پردازیم:

پشم سنگ لحافی

پشم سنگ لحافی، از کاربردی ترین انواع پشم سنگ است. در تهیه پشم سنگ فلوفلت، از الیافی با جنس رزین فلوفلت استفاده می شود. این نوع الیاف، به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند مقاومت و انعطاف پذیری بالا و همچنین سبک بودن آن، مورد استفاده قرار می گیرند. با وجود این ویژگی ها، پشم سنگ از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و حرارت برخوردار است.

پشم سنگ در مدل های مختلفی از جمله پشم سنگ فلوفلت با روکش آلومینیمی، پشم سنگ فلوفلت با روکش کاغذ کرافت و یا بدون روکش و به صورت رولی تولید می شود. از پشم سنگ هایی که دارای پوششی از جنس آلومینیم است، می توان در مکان هایی که در معرض رطوبت بالا قرار دارند، استفاده کرد. اگرچه پشم سنگ مزایای قابل توجهی دارد، اما از نظر اقتصادی، جز محصولات به صرفه است و می توان آن را در صنایع مختلف استفاده کرد.

پشم سنگ خام یا فله ای

پشم سنگ خام با نام های دیگر مانند پشم سنگ فله ای و ایزوترم نیز شناخته می شود. در طول فرایند تولید پشم سنگ، ماده مذاب حاصل از سنگ طبیعی را طی مراحلی، به الیاف تبدیل می کنند. الیاف حاصل که در یک جا جمع شده اند، به عنوان پشم سنگ خام در نظر گرفته می شود.

از پشم سنگ خام در تجهیزات صنعتی، سردخانه، فرهای تولید شیرینی، تنورهای نانوایی، عایق کاری بین دوجداره که دارای فضای خالی و نامنظم است، به کار می رود. همچنین می توان پشم سنگ خام را با افزودن مواد دیگر و با حلاجی آن در یک یا دو مرحله، آن را به پشم سنگ مورد نظر برای صنایع مختلف مانند بویلرهای نیروگاهی، سازه های گرانیتی، لنت ترمز و صفحه کلاج و جداره های حرارتی در صنعت ماشین سازی استفاده کرد.

پشم سنگ تخته ای

پس از تهیه پشم سنگ، بنابر سفارش مشتریات، آن را در قالب های مخصوصی برای تولید تخته هایی از پشم سنگ قرار می دهند. پشم سنگ تخته ای یا فنوپانل از پرکاربردترین محصولات پشم سنگ است و در زمینه های گوناگونی از آن استفاده می شود.

از پشم سنگ تخته ای نیمه سخت برای سطوح غیر مسطح و از نوع سخت آن برای سطوح مسطح به کار می رود. پشم سنگ تخته ای را می توان در استودیو صدابرداری و یا سالن های کنفرانس، سیستم های تهویه مطبوع، درب های ضدحریق، سقف و دیواره های کناف ساختمان ها به کار برد.

پشم سنگ لوله ای

پشم سنگ لوله ای یا همان پشم سنگ ایزوپایپ، برای عایق بندی در لوله های حاوی سیالات در تاسیسات صنعتی و صنایع نفت و گاز استفاده می شود. پشم سنگ لوله ای از نظر ضخامت، طول و قطر این عایق ها، استاندارد است.

تنها بر اساس نیاز مشتری، این نوع پشم سنگ در مدل های گوناگونی مانند پشم سنگ لوله ای با روکش آلومینیم و پشم سنگ لوله ای با روکش کرافت تولید می شود. باید توجه باشید که هنگام انتخاب پشم سنگ لوله ای، در مورد سایز لوله، دمای داخلی و محیط مورد نظر اطلاعاتی کسب کنید تا دانسیته و ضخامت مناسب از پشم سنگ لوله ای را انتخاب کنید.

پشم سنگ پتویی

پشم سنگ پتویی (ایزوبلنکت) به عنوان حرارتی و صوتی به برای عایق کاری تجهیزات صنعتی به کار می رود. به دلیل استفاده از مواد مقاوم به حرارت، این نوع پشم سنگ می تواند دمای زیادی در حدود 750 سانتی گراد را در خود نگه دارد، در نتیجه از برون دهی دما جلوگیری می کند. عایق پشم سنگ پتویی به منظور سهولت در نصب به بر اساس نیاز، به صورت تاشو و یا  رولی تهیه می شود. این نوع پشم سنگ را هم می توان با روکش هایی از توری سیمی، پارچه نسوز، کاغذ کرافت و یا روکش آلومینیم یافت. از خواص دیگر پشم سنگ پتویی می توان به مقاومت بالای آن در برابر خوردگی، دافع رطوبت، عدم انتشار گازهای سمی، خواص شیمایی پایدار سازگار با محیط زیست اشاره کرد.

مزایای پشم سنگ چیست؟

پشم سنگ به دلیل خواص منحصربه فرد خود، دارای مزایای بسیاری است، از جمله:

مقاوم در برابر آتش

پشم سنگ ساخته شده از سنگ، می تواند تا دمای 2150 درجه فارنهایت را تحمل کند. این به تاخیر در گسترش آتش در شرایطی که هر ثانیه اهمیت دارد، کمک می کند. نقطه جوش یک عایق فایبرگلاس معمولی می تواند به طور متوسط بین 1000 تا 1300 درجه فارنهایت (537.7 – 704.4 درجه سانتیگراد) باشد. میانگین آتش سوزی در خانه حدود 1100 درجه فارنهایت است، به این معنی که پشم سنگ می تواند در برابر بیشتر خطرات آتش سوزی در خانه مقاومت کند و به شما زمان می دهد تا خارج شوید. بیشتر عایق ها در چینن دمایی، شروع به ذوب شدن می کنند و نه تنها وضعیت خطرناکی ایجاد می کنند، بلکه باعث می شوند آتش با سرعت بیشتری گسترش یابد.

ضد آب

عایق پشم سنگ، آب را دفع می کند. در برابر پوسیدگی، کپک و رشد باکتری ها، کاملاً مقاوم است و محیط داخلی را امن تر می کند. فایبرگلاس معمولی، آب را برای مدت طولانی نگه می دارد، به آرامی در قسمت پایینی آن جمع می شود و باعث ایجاد کپک و پوسیدگی در دیوارهای اطراف می شود. اگرچه پشم سنگ نمی تواند از ترکیدن لوله در دیوار جلوگیری کند، اما می تواند به جبران پیامدهای حاصل از آن، به نوعی کمک کند.

افزایش بهره وری انرژی

پشم سنگ نصب شده در دیوارهای بیرونی ساختمان، صرفه جویی در انرژی است، اما کاربردهای دیگری نیز  دارد که می تواند در بهره وری خانه ایجاد کند. عایق بندی دیوارهای بتنی در زیرزمین ها، بالای سقف و در اتاق زیر شیروانی، همگی راه های موثری برای بهبود بهره وری انرژی در خانه هستند. این نوع پشم سنگ کمک می کند تا خانه شما را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه دارد.

کاهش آلودگی صوتی

استفاده از پشم سنگ، آرامش و سکوت را به حداکثر می رساند. برخلاف عایق معمولی، پشم سنگ، یک عایق نوآورانه و با چگالی بالا است که به طور خاص برای جذب صدا و کاهش نویز از یک اتاق به اتاق دیگر، طراحی شده است. پشم سنگ قادر است تا امواج صوتی و ارتعاشات را در هزاران فضای کوچک به هم پیوسته ایجاد شده توسط ساختار فیبر منحصر به فرد خود به دام می اندازد.

تاثیر پشم سنگ در کشاورزی

پشم سنگ یک بستر هیدروپونیک محبوب است، زیرا مزایای باغبانی بدون خاک ارائه می دهد. پشم سنگ، بسیار نگهدارنده رطوبت است. همچنین هوادهی عالی را فراهم می کند و به ریشه گیاهان اجازه می دهد تا سطوح مناسبی از اکسیژن را به دست آورند. پشم سنگ نیز انتخاب مناسبی برای پرورش دهندگان گل و گیاه است، زیرا به راحتی از هم جدا می شود و می توانید اندازه ها را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید.

در طول چرخه رشد، می توانید مطمئن باشید که بستر پشم سنگ شما به مرور زمان تحلیل نمی رود و خراب نمی شود، تقویت می شود و به حفظ آب به درستی ادامه می دهد. هنگام انتخاب محیط رشد باید همه این فواید را در نظر بگیرید. پشم سنگ به دلیل قابلیت اطمینان و راحتی، آن را به یک محیط رشد عالی برای استفاده مداوم از تکثیر تا برداشت تبدیل می کند.

 

کاربردهای رایج در ساختمان

پشم سنگ در ساختمان ها، به مراتب نسبت به کاربردهای دیگر، بیشتر استفاده می شود. عایق پشم سنگ در ساختمان، به عنوان عایق حرارتی و صوتی به کار می رود. به عنوان مثال برای جداسازی اتاق های پر سروصدا می توان از این نوع عایق استفاده کرد.

همچنین می توان عایق پشم سنگ را به عنوان عایق حرارتی در نمای بیرونی ساختمان ها نیز به کار برد. عایق پشم سنگ در صنعت نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد به خصوص برای عایق کاری تاسیسات، کوره ها و اتاق هایی که در معرض دمای بالا قرار دارند. استفاده از این نوع عایق، از ایجاد آتش سوزی های شدید نیز جلوگیری می کند.

کاربردهای پشم سنگ در ساختمان

کاربردهای پشم سنگ در ساختمان های  مسکونی و تجاری منجر به حفظ آرامش و پیشگیری از اتلاف انرژی خواهد شد. مزایای پشم سنگ نسبت به دیگر عایق ها نظیر پشم شیشه به حدی است که استفاده از پشم سنگ در عایق بندی ساختمان ها طرفداران بیشتری دارد.عایق سازی حرارتی، صوتی و ضد حریق ساختمان به یک تیم مجرب و استفاده از یک محصول استاندارد باعث می شود تا بیشترین بازده را دریافت کنید

فروش انواع پشم سنگ در ایران

فزایش آگاهی در مورد کاربرد انواع پشم سنگ باعث شده تا این ماده ارزشمند در بسیاری از صنایع و تجهیزات از جمله تجهیزات ساختمانی و صنعتی به کار گرفته شودتلاش برای جلوگیری از اتلاف انرژی و حرارت و همچنین، پیشگیری از انتقال آلودگی های صوتی به محیط زندگی و کار باعث شده تا عایق بندی این محیط ها از اهمیت بالایی برخوردار گردد به منظور اطلاع از نحوه ثبت سفارش و خرید پشم سنگ از سایت نیرم می توانید به وبسایت مراجع کنید

شماره تماس:09138699984

https://neiram.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد