پشم سنگ

پشم سنگ آسیا بهترین کارخانه پشم سنگ ایران

پشم سنگ

پشم سنگ آسیا بهترین کارخانه پشم سنگ ایران

ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل‌های پشم سنگ می‌توانند جایگزین مناسبی برای مصالح دیگر مانند آجر و یا سیمان باشند. به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند سبک بودن، نصب آسان، کاهش هزینه ‌های ساخت ‌و ‌سازو غیره، ساندویچ پانل‌ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

ساندویچ پانل پشم سنگ چیست؟

ساندویچ پانل پشم سنگ، محصولی است که به عنوان پوششی برای دیوارها و سقف ساختمان‌ها استفاده می‌شود. هر پانل شامل هسته‌ای از مواد عایق حرارتی است که از دو طرف با ورق فلزی پوشانده شده است. ساندویچ پانل‌های پشم سنگ دارای خواص زیبایی-شناختی خوب و در خصوص صرفه‌جویی در انرژی، عالی هستند. همچنین می‌توانند به سرعت مونتاژ شوند و بنابراین به طور گسترده برای ساخت‌و‌ساز ساختمان‌های تجاری و اداری، ساختمان‌های اسکلت پیش‌ساخته از جمله مجتمع‌های انبار، اشیاء صنعتی و سازه‌های کشاورزی استفاده می‌شوند. در ادامه مقاله، شما را با انواع ساندویچ پانل پشم سنگ و ویژگی‌های آن آشنا می‌کنیم.

انواع ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل‌های پشم سنگ بر اساس کاربردشان به دو دسته دیواری و سقفی طبقه‌بندی می‌شوند. در انتخاب ساندویچ پانل‌های دیواری، پارامترهای کلیدی شامل مهندسی حرارت، مقاومت و ویژگی‌های حفاظت در برابر آتش است، در حالی که برای پانل‌های سقفی، ظرفیت باربری و عمر طولانی نیز اهمیت دارد. در هنگام نصب ساندویچ پانل‌های سقفی، باید از هوابندی کامل و استحکام لازم سقف اطمینان حاصل شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که از پانل‌هایی با مشخصات ویژه مانند روکش خارجی به صورت رج استفاده شود.

چرا از ساندویچ پانل پشم سنگ استفاده کنیم؟

ساندویچ پانل‌های پشم سنگ به دلیل تعدادی از مزایا که عمدتاً مربوط به هزینه آن‌ها می‌شود، به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله مزایای ساندویچ پانل عبارت است از:

صرفه جویی در هزینه

اگر بخواهیم بگوییم که چرا ساندویچ پانل‌های پشم سنگ به لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر هستند، بهتر است آن را با یک مثال توضیح دهیم. بیایید دو مورد از فناوری‌های رایج مورد استفاده در ساخت‌و‌ساز یک انبار را با هم مقایسه کنیم. مورد اول شامل استفاده از پارتیشن‌های خارجی است که از دیوارهای آجری دوتایی تشکیل شده‌اند و مورد دوم، از پانل‌های ساندویچ تشکیل شده‌اند. با انتخاب مورد اول باید کارهای زیر را سفارش دهیم: دیوارسازی، نصب عایق حرارتی و در نهایت نصب لایه خارجی. این در حالی است که با انتخاب ساندویچ پانل، فرآیند ساخت بسیار کمتر پیچیده می‌شود و در نتیجه سریع‌تر و مهم‌تر از همه، ارزان‌تر است. پانل‌ها، اجزای نهایی هستند که برای نصب آسان، به عنوان مثال به سازه فولادی مناسب هستند.

صرفه جویی در وقت

با توجه به وضعیت موجود در بازار خدمات ساختمانی، زمان کار، نقش کلیدی در فرآیند بهینه‌سازی هزینه ایفا می‌کند. هرچه سازه سریع‌تر تکمیل شود، هزینه‌های خدمات ساخت‌و‌ساز کمتری را صرف می‌کنیم که در سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. همچنین فرآیند سریع در تکمیل یک سازه، بازگشت سرمایه برای پروژه‌های تجاری را بهبود می‌بخشد.

صرفه جویی در انرژی

ویژگی صرفه‌جویی در انرژی ساندویچ پانل‌های پشم سنگ بر اساس نوع هسته، هوابندی و وجود آب‌بندی در آن تعیین می‌شود. هنگام نصب ساندویچ پانل، از یک عایق الاستومری به نام EPDM که ساختار آن متشکل از اتیلن، پروپیلن، دی‌ان و مونومر است، استفاده می‌شود که هوابندی بهتر و همچنین بهره‌وری انرژی ساندویچ پانل را تضمین می‌کند. یک پارامتر مهم در خصوص بازده انرژی ساندویچ پانل‌ها، مقاومت حرارتی آن است که اتلاف گرما را در قسمت محل اتصال سازه در نظر می‌گیرد.

ساخت ساختمان‌ها با محیط گازی تنظیم‌شده، مستلزم استفاده از راهکارهای فنی در آب‌بندی تمامی تکیه‌گاه‌ها و همچنین استفاده از پانل‌های ساندویچ به منظور افزایش بازده انرژی است که امکان حذف تقریباً کامل هدررفت انرژی را فراهم می‌کند. ساندویچ پانل‌ها با ماژول‌های فتوولتائیک یکپارچه (باتری‌های خورشیدی)، نوآورانه‌ترین راه‌حل‌های صرفه‌جویی در انرژی هستند.

امکان اتصال چند رنگ از پانل ها

جدای از کارکردهای اساسی سازه‌های صنعتی، توجه روزافزون به زیبایی‌شناسی یک سازه نیز معطوف شده است. ظاهر محل کسب‌و‌کار، خواه یک انبار، کارخانه، فروشگاه یا نمایشگاه خودرو باشد، اغلب میزان اعتماد به یک برند را تعیین می‌کند. با استفاده از طیف وسیعی از پروفیل‌ها، انواع پوشش‌ها و رنگ‌های روکش را (بیش از 30 رنگ مختلف) ارائه می‌دهد.

طیف وسیعی از طرح‌های انتخابی را می‌توان آزادانه به هم متصل کرد که می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای داشته باشد. به دلیل سطح غیر متخلخل ساندویچ پانل‌ها، سریع و آسان تمیز می‌شوند. به طوری که مواد پوشش‌دهنده پانل، کاملاً در برابر ضربه جت آب مقاوم هستند، بنابراین تمیز کردن منظم ساختار را برای چندین سال نگه می‌دارد.

ظرفیت تحمل فشار

ظرفیت تحمل فشار ساندویچ پانل‌های پشم سنگ، یک ویژگی مهم آن است، زیرا پانل‌ها معمولاً در معرض تأثیر برف، باد، لرزش و غیره قرار می‌گیرند. از این رو توجه به میزان ظرفیت تحمل پانل‌ها در برابر فشار وارد شده به آن‌ها، از اهمیت بالایی برخودار است. به عنوان مثال، برای ساخت یک ساختمان در مناطق مختلف، مقادیر بار باد و برف می‌تواند متفاوت باشد. همچنین لازم است ویژگی‌های سازه‌ای و همچنین شرایط عملیات ساختمان در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، سقف علاوه بر بار برف، باید در برابر یک ابزار نظافتی نیز مقاومت کند.

در پروژه‌هایی که امکان انفجار آن وجود دارد، باید از سازه‌های سبک و متحرک استفاده شود. در چنین سازه‌هایی از ساندویچ پانل‌هایی با انواع فیکس‌کننده‌های خاص استفاده می‌شود که در صورت افزایش فشار داخلی، فشارزدایی از قسمت‌های خاصی از نما را تضمین می‌کند. چنین ساختاری، این اجازه را می‌دهد تا از صدمات به افرادی که در داخل محوطه و در نزدیکی جسم هستند و همچنین آسیب به سازه‌های ساختمان، جلوگیری شود.

غیرقابل احتراق

ساندویچ پانل‌های پشم سنگ از بالا و پایین از آهن گالوانیزه از پیش رنگ شده/PPGI، روی، ورق آلومینیوم، با پشم بازالت با چگالی بالا به عنوان عایق هسته تشکیل شده است. از این رو، به دلیل عملکرد عالی مقاومت در برابر آتش و عایق صوتی، ساندویچ پانل‌های پشم سنگ معمولاً برای ساختمان‌های مقاوم در برابر آتش و عایق صدا استفاده می‌شوند.

ساندویچ پانل پشم سنگ روی دیوار یا سقف چگونه نصب می شود؟

ساندویچ پانل‌ها به راحتی و سریع نصب می‌شوند. طبق تجربیات مصرف‌کنندگان، نصب 600 متر مربع ساندویچ پانل برای یک نصاب ماهر، تقریباً 8 ساعت زمان می‌برد. مراحل نصب ساندویچ پانل دیواری و سقفی به شرح زیر است:

  • مرحله 1. مصالح ساختمانی به محل تحویل می‌شود. تحویل مصالح ساختمانی شامل پانل‌های ساندویچ، اجزای زیرفریم و لوازم جانبی آن است.
  • مرحله 2. مصالح تحویل داده شده توسط حامل با تجهیزات حمل‌و‌نقل ساختمانی تخلیه می‌شود.
  • مرحله 3. فریم‌های فرعی مونتاژ شده به همراه تیرها، ستون‌ها و پرلین‌ها نصب می‌شوند.
  • مرحله 4. فیلم محافظ از پانل‌های ساندویچ برداشته می‌شود.
  • مرحله 5. ساندویچ پانل‌ها با استفاده از بست‌های مناسب به اعضای ساختاری زیرفریم بسته می‌شوند.
  • مرحله 6. درزهای بین ساندویچ پانل‌ها آب‌بندی شده و فلاشینگ نصب می‌شود.

برای بستن ساندویچ پانل پشم سنگ به چند پیچ ​​نیاز است؟

این رایج‌ترین سوال مشتریان در مرحله آماده‌سازی پروژه است. تخمین تقریبی برای تعداد پیج موردنیاز، 1.1 بست در هر متر مربع ساندویچ پانل است. تعداد واقعی، فاصله و چیدمان این پیچ‌ها، به تصمیم مهندس طراح پروژه و یا تامین‌کننده مصالح ساختمانی بستگی دارد. هر نوع ساندویچ پانل به عنوان روکش دیوار و سقف عمل می‌کند. بسته به نیاز پروژه، روکش فلزی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • ساندویچ پانل‌های هسته‌ای EPS
  • ساندویچ پانل‌هایی با هسته پشم معدنی (برای سازه‌هایی با مقاومت بهبود یافته در برابر آتش)
  • ساندویچ پانل با هسته PIR (هر زمان که پارامترهای عایق حرارتی خوب ضروری باشد)

ساندویچ پانل پشم سنگ را در چه مکان هایی می توان استفاده کرد؟

ساندویچ پانل‌های پشم سنگ را می‌توان در انواع سازه‌ها مورد استفاده قرار داد، اما به طور کلی در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به زمان نصب کوتاه و قابلیت پوشش وسیع یک واحد بزرگ، ساندویچ پانل‌های پشم سنگ بیشترین محبوبیت را در ساخت ساختمان‌های انبار، مراکز لجستیکی، امکانات ورزشی، سردخانه و فریزر، مراکز خرید، ساختمان‌های تولیدی و یا ساختمان‌های اداری پیدا کرده‌اند.

ساندویچ پانل‌های پشم سنگ را می‌توان با سایر راه‌حل‌های سازه‌ای نیز ترکیب کرد. به عنوان مثال، یکی از کاربردهای محبوب آن، نصب پانل‌ها به عنوان روکش خارجی برای دیوارهای بیرونی مراکز خرید، از جمله سازه‌های سقفی با لایه ساندویچی شامل صفحات پروفیل، عایق حرارتی و یک غشای ضد آب است.

خرید پشم سنگ

خرید پشم سنگ با قیمت عالی از کارخانه پشم سنگ در اصفهان تولیدکننده انواع عایق های صوتی و حرارتی از قبیل پشم سنگ فنوفلت، فنوپانل، ایزوترم، ایزوبلانکت و ایزوپایپ

تهیه پشم سنگ از یک مرجع مطمئن و معتبر باعث اطمینان از کیفیت و کارایی آن می گردد. بنابراین، در صورتی

که بهترین عایق های صوتی و حرارتی پشم سنگ را می خواهید، بهتر است به دنبال بهترین فروشندگان باشید.

سایت نیرم یکی از بهترین و معتبرترین توزیع کنندگان انواع پشم سنگ با کیفیت است

برای خرید پشم سنگ با کیفیت و قیمت تخفیف دار به شماره تماس 09138699984 تماس بگیرید ارسال به سراسر ایران